"Лидл България" премина изцяло към закупуване на 100% зелена енергия. Това съобщи изпълнителния директор на компанията Милена Драгийска по време на конференция, посветена на ESG темите.
"Лидл България" получи още през март гаранции за произход за потреблението си на енергия във всички магазини, логистични центрове и собствени административни сгради. Гаранциите са потвърдени от Агенцията за устойчиво енергийно развитие. Решителната крачка е част от амбициозните мерки за постигане на въглеродна неутралност, заложени в климатичната стратегия на компанията. Стратегията за опазване на климата е част от цялостна мащабна стратегия за устойчиво развитие на бизнеса, която Lidl стартира през 2021 г.
„Опазването на климата и околната среда е дългогодишен ангажимент за "Лидл България", към който се обвързваме още по-амбициозно с въвеждането на цялостна климатична стратегия. През миналата година, въз основа на международната научна методология на инициативата Science Based Targets (SBTi) към която се присъедини групата на Schwarz, си поставихме за ключова цел да намалим въглеродните емисии от оперативните ни дейности в страната с 95% до 2030 година, в сравнение с 2019 г. Преминаването към закупуване на 100% зелена енергия е една от категоричните мерки, които предприемаме днес, за да постигнем целта си, но е само част от цялостната ни стратегия и визия за едно по-добро утре. Наред с всички мерки, които прилагаме в посока енергийна ефективност и съхранение на ресурсите, планираме до март 2023 да изградим фотоволтаични системи на покривите на 14 собствени нови и реновирани магазина, както и на двата ни логистични центъра в Равно поле и Кабиле“, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България".
Амбициозните цели от климатичната стратегия на компанията ще бъдат реализирани чрез работа в три основни насоки - избягване генерирането на емисии на парникови газове, тяхното намаляване там, където не могат да бъдат напълно елиминирани и като последна стъпка – компенсиране (офсет) на произведените емисии чрез подпомагане на глобално значими проекти, насочени към опазване на климата.
Като част от предприетите до момента мерки за енергийна ефективност и намаляване на въглеродните емисии на оперативно ниво, "Лидл България" от години работи с международно признати организации за сертифициране на своите обекти. Всички магазини, складови бази и собствени административни сгради са сертифицирани по международния стандарт ISO 50001, който затвърждава ангажираността към по-рационално използване и разпределение на енергийните ресурси. Само благодарение на подмяната на осветлението във всички магазини с енергоспестяващо LED се икономисват над 3 млн. kWh енергия годишно, което се равнява на около 1547 тона COշ емисии. Друг значим резултат от усилията на компанията е преминаването към по-щадящи хладилни агенти. При подмяната на съоръженията за охлаждане на продукти в магазините само за финансовата 2020 г. са изведени от употреба фреони с еквивалент на 2745 tCO2e емисии, а през финансовата 2021 г. годишния отпечатък е намален с още 1921 tCO2e.
Допълнително в посока оптимизиране на енергийната ефективност и съхранение на ресурсите, "Лидл България" е сертифицирана и съгласно системата за зелено строителство EDGE (Excellence in Design for Greater Efficiency), чрез която компанията постига минимум 20% по-малко енергийно потребление, 20% по-малко използване на вода и 20% по-малко вложена енергия в материали, в своите магазини и складови бази, в сравнение със стандартна сграда от същия тип.
Компанията дава възможност и на клиентите си да правят по-устойчив избор като предложи първа сред големите ритейл вериги у нас климатично неутралните хранителни продукти от собствената си марка Vemondo, както и климатично неутрални стоки за бита, направени от 100% рециклирана пластмаса. Заедно с мерките за избягване и намаляване на емисиите при производството и транспорта на тези продукти, Lidl компенсира всички останали емисии на CO2, като подкрепя международно признати и сертифицирани проекти за защита на климата (Златен стандарт).
Плановете на ритейлъра са не само да допринася към опазване на климата на оперативно ниво, но и да предприеме действия в посока намаляване на въглеродните емисии във веригата си на доставки. Компанията си постави за цел до 2026 г. да стимулира тези доставчици, отговорни за 75% от въглеродните емисии във веригата на доставки на международно ниво, да определят свои собствени климатични цели в съответствие със Science Based Targets и да допринесат за общите цели на компанията.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни